A co na Vánocích nemají zralejší Češi rádi?
Ani Vánoce nám nemohou zabránit si pěkně po česku nezabrblat. Ostatně jen 16 % Čechů nezmínilo nic, co by jim na Vánocích vadilo. No dobře, když jsou ty Vánoce, tak pro ty horší v matematice = 84 % Čechů má prostě něco, co jim na Vánocích vadí.
Shon, davy lidí, stres a blázinec sice vadí univerzálně všem, ale zralejším Čechům k tomu ještě nadprůměrně vadí přílišná komercializace Vánoc (tlak na co nejvíce dárků, uřvané koledy a jiné vánoční odrhovačky v obchodech, vánoční výzdoba v podstatě už od konce léta i neustálé reklamy).
Je pravda, že Češi ve věku 45-64 jsou obecně vůči reklamám nastavení rezervovaněji než ti mladší. Už jich přece jen za svůj život viděli tisíce a časem tenhle žánr zjevně omrzí i vzhledem k tomu, že originalita a kreativita našich reklam je, jak to říct vánočně, no prostě má své hranice. Polovině tak sice vánoční reklamy nevadí, ale naopak třetina deklaruje, že jim vlastně vadí jakékoliv reklamy. Pro srovnání u nejmladších Čechů (15-24 let) je to jen 18 % a u těch, ve věku 25-44 let je to 25 %.
Na nejbohatší českou věkovou skupinu proto musíte i o Vánocích opatrně, a to ani nebudeme zabíhat do detailů jednotlivých jejích segmentů, k tomu se dostaneme v běžném díle našeho seriálu.